​Find vej i junglen når du har fødevaremiddel allergi og intollerance

​Lider du af fødevare allergi eller intollerance, oplever du måske en hverdag, hvor du føler dig træt, energi løs og drænet. Det tærer nemlig på energien når dit immumforsvar er på overarbejde. Har du ikke helt styr på din kost i forhold til din allergi, vil du nemlig blive ved med at reagere, og symptomerne vil fortsætte indtil du holder op med at provokere din krop.

Har du fået konstateret fødevareallergi- eller intollerance kan jeg hjælpe dig til at sammensætte en kost der tager hensyn til de ting du ikke kan tåle.

Kosten beregnes, så du sikrer dig, at du ikke kommer i mangel på vigtige næringsstoffer, selvom der måske er væsentlige ting som du fremover skal undgå at spise.

Mange har svært ved at gennemskue hvor "det forbudte" findes i kosten, og i denne forvirring kommer de intetanende til at indtage de fødevarer de reagerer på.

Jeg kan hjælpe dig med at finde frem til de skjulte kilder, og sætte rammer for de mængder du kan tillade dig at spise hvis du har en intollerance. Det kan være nødvendigt, at du supplerer med visse kosttilskud, men det er noget vi i fællesskab finder frem til via mit beregningssystem, så du sikrer dig at du ikke smider penge efter noget du ikke har brug for.

Krydsallergi

​Krydsallergi opstår når du får en allergisk reaktion på noget andet end den fødevare eller pollentype som du normalt reagerer på.

Har du allergi overfor forskellige former for pollen, skal du være opmærksom på, at der er en række fødevarer der krydsallergerer med disse allergier. Ekempelvis har over 50% af allergikere med birkepollenallergi, krydsallergi overfor én eller flere fødevarer. Det kan være lidt af et detektiv arbejde at finde frem til netop de ting som DU reagerer på, da det er individuelt, men det er naturligvis noget vi tager hensyn til når vi planlægger din kost.

Spis din tarm i topform

​70 % af vores immumforsvar sidder i vores tarm. Har du allergi eller intollerance, er det derfor rigtig vigtigt du også har fokus på at spise en kost der er gavnlig for din tarm.

At spise "tarm venligt", vil i al sin enkelhed sige, at du skal spise en kost som indeholder de ting som gør livet godt for de gode bakterier i dit tarmmiljø, og begrænser de ting som de dårlige bakterier lever af. ( Fx hvidt brød, sukker).

De gode tarmbakterier i din tarm elsker mælkesyrebakterier samt fermenterede og fiberholdige fødevarer.

I dag har vi langt større fokus på den sunde tarm end for blot få år tilbage.

Den menes at stå i forbindelse med en række sygdomme, din psyke og dit immumforsvar.

Der forskes intenst indenfor dette område i disse år. 

Har du yderligere spørgsmål?

kontakt mig i dag

 
 
 
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt